Hvad siger brugerne om DIGIchat?

Vi har en målsætning om at forme fremtidens digitalt dannede børn og unge gennem lærende, underholdende og innovative lærings-værktøjer og en vision om at være det mest foretrukne læringsredskab til digital dannelse blandt undervisere og skoler. Vores brugeres meninger og feedback er derfor meget vigtige for os.

Siden 2018 er konceptet bag læringsspillet DIGIchat blevet videreudviklet og afprøvet af flere omgange for over 200 elever i folkeskole- og gymnasieregi med positive resultater og feedback fra både elever og lærere. DIGIchats nuværende form er resultatet af de forskellige udviklings- og afprøvningsfaser, og er skabt gennem co-creation med brugerne.  

For at opnå vores målsætning og vision vil vi fortsat bestræbe os på, at videreudvikle DIGIchat gennem co-creation med brugerne, så vi kan blive ved med at gå i øjenhøjde og skabe værdi for børn, unge, undervisere og skoler.

Nedenfor ses et udpluk af vores brugeres udtalelser om DIGIchat.

DIGIchat i grundskolen

Idag anvendes læringsspillet DIGIchat og det tilhørende undervisningsmateriale flittigt af en række folke- og privatskoler, men også af dagbehandlingsskoler med elever med særlige behov.

DIGIchat på ungddomsuddannelser

Læringsspillet DIGIchat og det tilhørende undervisningsmateriale bliver også flittigt anvendt af mange forskellige gymnasier og efterskoler.

Elever

Fagfolk

”Selve spillet og baggrund for udviklingen af spillet efterlader et indtryk af et velovervejet fundament både pædagogisk og didaktisk.” - udskolingsleder, Fredensborg skole

”… nu får vi så også den digitale dannelse på banen på en organiseret og sjov måde” - udskolingsleder, Fredensborg skole

"Vi har, i forsøget på at få en samtale i gang, valgt at bruge DIGIchat i vores fremtidige introuger. For med dette spil på bordet, kan vi få de unge mennesker til at reflektere over deres eget brug af medier og ikke mindst hvordan deres kommunikation er/rammer andre.

Vi kan gennem dette spil få vores elever til at lave ”deres egne regler” for grænser, når de kommunikerer. Det er regler som de unge selv skriver/fortolker, med endelig vejledning fra deres underviser. Tak til DIGIchat" - Uddannelsesleder, NEG, EUC Nordvestsjælland.

"Lærerne brugte ca 60 minutter på at spille og teste spillet selv, således at de fik indblik i, hvilke spørgsmål eleverne får.

Lærernes tilbagemelding er, at det er spændende og sjovt, og så er det rart at eleverne skal lave noget, der ikke foregår på computeren.

Vi har valgt DIGIChat til vores elever i år, fordi vi ønskede mere inddragelse af eleverne og større aktivitet blandt dem.” – Vicerektor, EUC Nord

"DIGIchat er bygget professionelt og pædagogisk op, og kan bruges både af børn og unge der selv kan styre spillet, og i andre sammenhænge med en behandlingsmæssig eller didaktisk tilgang, hvor en voksen strukturerer processen." - ledende psykolog, dagbehandlingsskolen Fortuna Vanløse.

"DIGIchat er et skønt samtale- og læringsspil for børn, unge og voksne. Man griner, lytter til hinanden, lærer og bliver nysgerrig på digital dannelse, og bygger videre på den viden man allerede har." - ledende psykolog, dagbehandlingsskolen Fortuna Vanløse.

Kom i gang med DIGIchat på din skole

Læs mere om vores produkter og find den løsning som passer bedst til dig og din skole. ​

da_DKDansk

Vi er rigtige ærgelige over at du ikke længere har lyst til at at benytte DIGIchat til at skabe digital dannelse for børn og unge i Danmark.

Vi håber du vil hjælpe os til at blive klogere på hvorfor DIGIchat ikke længere har interesse, så vi kan gøre DIGIchat endnu bedre. 

Vi sætter rigtig stor pris på, at du vil hjælpe os med at fremme digital dannelse på en fortsat sjov og lærerig måde, tusinde tak!

Mange tak for din feedback, det sætter vi stor pris på!

Med dit bidrag kan vi gøre DIGIchat endne bedre til gavn for børn og unge, DIGIchat teamet.